pageheader_collegezaal_03

Kennis en ervaring

Zomaar wat vragen die zich voor kunnen doen:

Is het wel mogelijk binnen mijn discipline met multiple choice vragen te gaan werken? Zodat we later digitaal kunnen toetsen?

Start ik met de docenten van het eerste jaar intervisie of kies ik voor de aanpak van een community of practice? En hoe zet ik dat op?

Wat is er mogelijk om efficiënter werkstukken na te kijken bij aantallen van 400 studenten tegelijk?

Welke maatregelen bevorderen binnen onze opleiding in het eerste jaar de sociale binding?

Hoe organiseer ik een praktijkopdracht van 6 ec in samenwerking met dezelfde opleiding in het buitenland? Waarbij studenten in groepjes samengesteld uit twee nationaliteiten samenwerken, zonder dat het heel veel werk extra kost?

Als de studenten na drie semesters, het werken met steeds hetzelfde pgo of dezelfde casussystematiek die aanpak helemaal zat zijn… wat dan?

Wie weet nog een leuk onderwerp of leuke spreker voor een onderwijsdag?

Hoe gaat het nieuwe kwaliteitszorgsysteem er voor het hoger onderwijs uitzien?

Dit zijn zomaar wat vragen die een onderwijsexpert kan tegenkomen in zijn of haar werk. Waar steekt hij zijn licht op? U kunt de literatuur en de onderzoeken over dit onderwerp induiken. Maar misschien is er ergens in het land al iemand die hier veel van weet en die zijn of haar kennis daarover graag wil delen. Zou het niet mooi zijn als zo’n vraag kan worden uitgezet onder de vakgenoten? Via het Expertisenetwerk Hoger Onderwijs bijvoorbeeld.